استفاده از اینترنت موبایل در حال افزایش است. امروزه نزدیک به ۵۵ درصد از ترافیک آنلاین در سراسر جهان از طریق تلفن همراه انجام می‌شود. در حالی که میلیاردها نفر محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از طریق مرورگرهای موبایل پیدا می‌کنند، اکنون استفاده از اپلیکیشن های موبایل در حال افزایش است.

با افزایش اهمیت اپلیکیشن ها، برای هر مدیر شرکت یا سازمان ایجاد یک استراتژی برای طراحی اپلیکیشن موبایل ضروری است. برای انجام این کار، چندین ملاحظه وجود دارد که باید قبل از شروع پروژه مورد توجه قرار گیرد. در حالی که داشتن یک ایده خوب برای یک اپلیکیشن مطمئناً بخش بزرگی از این نبرد است، اما این تنها آغاز ماجرا است. هفت ملاحظه زیر به سازمان شما کمک می کند تا از ایده ای عالی به یک محصول نهایی ایمن و کاربر پسند برسید.

1. مخاطبان خود را بشناسید

اولین قدم برای ایجاد یک اپلیکیشن مفید، تحقیق و درک کاربران مورد نظر است. این نه تنها از نظر جمعیت شناختی بلکه از نظر رفتار کاربران نیز اهمیت دارد. برای مشخص کردن این اطلاعات می‌توانید با موضوعات زیر شروع کنید:

  • کشور مبدأ کاربر: کاربران کجا زندگی می کنند و کجا به اپلیکیشن شما دسترسی خواهند داشت؟
  • سن کاربر: کاربران هدف من چند ساله هستند؟
  • موضوع اپلیکیشن: هدف اپلیکیشن من چیست؟ آیا برای بیماران، مصرف کنندگان خرده فروشی یا مسافران است؟
  • قصد اپلیکیشن: آیا اطلاعات، تجارت الکترونیکی یا جامعه ای را ارائه می دهد؟

ابزارهایی مانند گوگل ترند و گوگل ادوردز به شما کمک می کند که اگر به بعضی از آمارها شک دارید، با بررسی دقیق با این ابزارها کاملا به اطمینان برسید. سایت هایی مانند Statista با توجه به مشخصات جمعیتی منطقه شما، سیستم عامل و دستگاه هایی که مخاطبان مورد نظر شما بیشتر از آنها استفاده می کنند و اطلاعات دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. تیم توسعه اپلیکیشن را استخدام کنید

می توان از روش ها و تکنیک های مختلفی برای توسعه اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کرد. تیم طراح اپلیکیشن شما باید به طور موثر مخاطبان هدف شما را شناسایی کند و اپلیکیشنی مطابق با نیازها و خواسته های آنها طراحی کند. هرچه زودتر این اتفاق بیوفتد باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل می‌شود و کارایی را نیز افزایش می‌دهد.

تیم توسعه اپلیکیشن شما باید به شما کمک کند که تصمیم بگیرید کدام موارد زیر مناسب شما است:

انتخاب پلتفرم و عملکرد دستگاه: اینکه ایده شما در پلتفرم اندروید بهتر کار جواب می‌دهد یا پلتفرم iOS؟ محدودیت های عملکردی، رابط و تجربه کاربری هر دستگاه چیست؟

امنیت اپلیکیشن: یک تیم توسعه ماهر دستگاه ها و اپلیکیشن های داخلی و خارجی پیشنهادی شما را برای ایمنی ارزیابی می کند. آنها تعیین می کنند که آیا شما نیاز به کنترل قوی سرور و سایر موارد امنیتی دارید یا خیر. این ها به شما و کاربران شما کمک می‌کند کمتر در معرض هک و بد افزار قرار بگیرید.

امنیت API: اپلیکیشن شما به احتمال زیاد از رابط های برنامه نویسی مختلف، که به آن ها API می گویند، برای برقراری ارتباط بین اجزای مختلف نرم افزار استفاده می کند. تیم توسعه ای که انتخاب می کنید باید بتواند گزینه ها و ویژگی های امنیتی را برای هر API در حال حرکت و در حالت استراحت بررسی کند. این امر به تایید افرادی که از خدمات استفاده می کنند کمک می کند و همچنین از داده های حساس مراقبت می‌کند.

آنها همچنین باید نحوه ساختن اپلیکیشن با استفاده از روش های به روز و استاندارد را به خوبی بلد باشند. هر یک از اجزای توسعه اپلیکیشن باید از طراحی سریع و در عین حال دقیق و ساخت و انتشار رویدادها اطمینان حاصل می کند. این رویکرد همچنین ارتباط و انسجام بیشتری بین تیم های پروژه شرکت شما ایجاد می کند.

3. به آزمایش اپلیکیشن اهمیت دهید

در حالی که توسعه وب سایت کار ساده ای نیست، ساخت اپلیکیشن اندروید امن و کاربر پسند دشوار تر است. آزمایش بخشی ضروری از فرایند تضمین کیفیت (QA) است. انتشار یک اپلیکیشن معیوب و رفع مشکل آن بعد از انتشار، هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت و منجر به طولانی شدن پروژه نسبت به درست شدن اپلیکیشن نسبت به اول می شود. راه اندازی اپلیکیشنی که برای کاربر آماده نیست نیز می‌تواند منجر به مشکلاتی در زمینه اعتماد و پذیرش شود.

4. برای نگهداری و به روز رسانی آماده شوید

حتی پس از انتشار اپ شما در اپ استور یا گوگل پلی، نیاز به نگهداری و به روز رسانی مداوم دارد. مشارکت تیم توسعه اپلیکیشن شما در فرآیند نگهداری پس از انتشار اپلیکیشن شما می تواند به حل مسائل و چالش های مختلف کمک کند، از جمله:

  • شرایط اضطراری: تیم توسعه دهندگان شما می توانند به سرعت خطاها را تشخیص داده و برطرف کنند.
  • اامات جدید کاربر: به روزرسانی در عملکرد اپلیکیشن می تواند استفاده از آن را برای کاربران به یک فرایند لذت بخش و مفید تبدیل کند.
  • سازگاری سیستم عامل/سخت افزار: اپلیکیشن ها باید با دستگاه ها و سیستم عامل ها سازگار باشند. ارتباط مداوم با یک تیم توسعه ماهر، قابلیت تطبیق با آخرین تغییرات اپل یا اندروید را تضمین می کند.
  • رفع خطاها: تقریباً هر اپلیکیشن با اشکال گزارش شده توسط کاربران مواجه می شود. در صورت نیاز به تغییرات سریع، کارآمد و منطقی در طراحی، برنامه نویسی و تعمیر و نگهداری اپلیکیشن، نیاز به تیم طراح باتجربه خواهید داشت.

5. ویژگی های مهم را در نظر بگیرید

تیم توسعه باتجربه به شما اطمینان می دهد که کاربران همیشه از زمان بارگذاری سریع، استفاده کم از داده تلفن همراه و دسترسی سریع به اطلاعات اپ شما لذت می برند. موارد زیر می‌تواند به شما کمک می کند:

· خیلی زودتر از انتشار اپلیکیشن، ویژگی های بد را حذف کنید

· قبل از ورود به بازار، با کیفیت ترین تجربه کاربری را ایجاد کنید

· به جای بهبود بخشیدن به بعضی ویژگی ها، با بهینه سازی کل فرایند، اپلیکیشن خود را توسعه دهید.

مطمین شوید که:

· رضایت کاربر و مشتری اولویت اصلی است

· سرعت توسعه سریع و در عین حال پایدار است

· برتری فنی در خط مقدم فرآیند توسعه قرار دارد

· این اپلیکیشن محصولات و خدمات را به بهترین و کاربرپسندترین شکل ممکن ارائه می دهد

6. رقیبان خود را بشناسید

در حالی که اپلیکیشن شما باید مزایایی را به کاربران ارائه دهد، اما نباید از رقیبان خود بی خبر بمانید. شرکت شما باید در مورد رقیبان تحقیق کند تا مشخص شود آنها چه اپلیکیشن هایی را می سازند، چرا آنها را ایجاد می کنند و چگونه آنها را طراحی می‌کنند. لیست رقبای شرکت خود بدست‌ آورید و اپلیکیشن های آنها را در اپ استور و گوگل پلی جستجو کنید. برنامه ها را بررسی کنید، سپس نظرات را بخوانید تا بدانید کاربران از چه ویژگی هایی لذت می برند و به دنبال بهبود چه بخشهایی هستند.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید اپلیکیشن نه تنها با رقبای خود تطبیق دهید بلکه به نحویکارآمدتر و هیجان انگیزتری به مخاطبان هدف خود خدمت کنید.

7. نحوه درآمدزایی از اپلیکیشن

هر کسب و کاری در نهایت باید منجر به یک درامدزایی شود. برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها، شرکت ها باید بودجه و هزینه های نگهداری را در نظر بگیرند و همچنین بدانند از چه روش هایی می‌توانند از کاربران خود کسب درامد کنند برخی از روش های کسب درامد در زیر امده است:

تبلیغات: بسیاری از اپلیکیشن های امروزی از بنر، ویدئو، تبلیغات بومی و متنی برای کسب سود استفاده می کنند. در حالی که این روش کاربران را مجبور به خرید نمی کند ، اما باعث ایجاد حواس پرتی یا مکث می شود. به عنوان مثال، کاربرانی که در حال بازی یا تماشای ویدئو هستند، ممکن است مجبور شوند یک تبلیغ ۱۵ ثانیه ای را تماشا کنند تا بتوانند به رقابت خود ادامه دهند. این می تواند کاربران را ناامید کند اما در صورت ارائه یک تجربه با کیفیت، وماً آنها از بازی کردن پشیمان نخواهند شد. درآمدها تقریباً بین ۰.۲۵ تا ۳.۰۰ متغیر است.

Freemiums: اپلیکیشن ها می توانند پس از دانلود رایگان شوند، اما کاربران برای دسترسی کامل، باید هزینه ای پرداخت کنند. این روش پرداخت به بعضی از کاربران اجازه می دهد بدون پرداخت هیچ هزینه ای از نسخه رایگان نرم افزار شما لذت ببرند ، در حالی که برخی دیگر با پرداخت هزینه از نسخه کامل اپلیکیشن شما لذت خواهند برد. در این روش کاربران شما مجبور نخواهند شد که زودتر خرید کنند یا تبلیغات مزاحم را مشاهده کنند.

خریدهای درون برنامه ای: توسعه دهندگان بازی از طریق اعتبار بازی، بازکردن قفل کاراکترها و باز کردن قفل های سطح عالی، از خریدهای درون برنامه ای درآمدزایی می کنند. در این روش هم همه افراد خرید نمی‌کنند اما این روش موثر و مبتنی بر روانشناسی است که باعث می شود کاربر از محصولات شما لذت بیشتری ببرند. با تیم توسعه خود در مورد نحوه عملکرد خریدهای درون برنامه ای برای صنعت یا هدف خود صحبت کنید.

نصب برنامه: این یکی از خطرناک ترین گزینه ها است، زیرا همه نمی خواهند قبل از تست و مشاهده اپلیکیشن، پول خرج کنند. با این حال، اگر نظرات زیادی از کسانی که قبلاً اپلیکیشن شما را خریده اند داشته باشید، ممکن است کاربران بیشتری تشویق شوند که این پول را خرج کنند.

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی اندروید

طراحی اپلیکیشن شبیه دیجی کالا فرصتی خوب برای کسب درامد

طراحی اپلیکیشن بیمه

شروع ساخت اپلیکیشن

اپلیکیشن آگهی چیست؟

به طراحی اپلیکیشن فروشگاهی فکر کنید

طراحی اپلیکیشن اختصاصی | مزایا و معایب

اپلیکیشن ,های ,کاربران ,کند ,توسعه ,یک ,اپلیکیشن شما ,می کند ,تیم توسعه ,می کنند ,حالی که

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


چشم استاد ... مطالب اینترنتی مقاله و تحقیق جدید وبلاگ آموزشی شبکه tamirat1000 فروشگاه مطالب اینترنتی مطالب اینترنتی مطالب اینترنتی دانستنی های استارتاپ های کوچک
دزدگ